26 april 2024

Een SEO-scan, een must voor je vindbaarheid

Het uit laten voeren van een SEO-scan kan nooit kwaad. Het is juist de kans om de zwakke plekken in jouw internetpagina aan te tippen en jouw vindbaarheid in de grote zoekmachines aanzienlijk te verbeteren. Digitale marketing in de vorm van AdWords-campagnes en zoekmachine optimalisatie kan je bedrijf een flinke omzetstijging opleveren. Was je voorheen onvindbaar voor de googelende Nederlander; nu kom je ineens terug in de top twintig van zoekresultaten.

Vraag geheel vrijblijvend een online marketing review aan

Bij SEO-professionals als Team Nijhuis gaan de handen jeuken als ze zien wat er allemaal nog te verbeteren valt. ‘Vakidioten’ zoals zij helpen je graag om je product nog beter in de markt te zetten. Als je een marketing review aanvraagt – waarbij o.a. een SEO-scan uitgevoerd wordt – heeft het je nog geen cent gekost, maar is je vindbaarheid al wel met sprongen vooruit gegaan. Het hoge klanttevredenheidsscijfer toont aan dat deze resultaten reden zijn om een samenwerking met Team Nijhuis aan te gaan. Alleen op deze manier kun je de concurrent, die ook niet achterover leunt, voorblijven. SEO-optimalisatie vergt immers heel wat kennis en tijd.

Hoe gaat zo’n scan in zijn werk?

Nadat je website onder de loep is genomen en de daaruit naar voren gekomen knel- en verbeterpunten overzichtelijk op een rijtje zijn gezet, wordt er gekeken wat er in jouw specifieke geval relevant is. De SEO-experts hebben daar dankzij hun brede ervaring en immer ‘under construction‘ zijnde vakkennis goed kijk op.

Wat kan er zoal voor verbetering vatbaar zijn?

Er zijn on-page en off-page factoren die meetellen. Bij on-page factoren kan het bijvoorbeeld gaan om het wel of niet hebben van pakkende titels, je trage of juist snelle laadsnelheid en de manier waarop je website ingericht is. Op een goed werkende website, die fijn navigeert en functioneert zowel op je laptop als op je mobiel, kom je graag nog eens terug.

Bij off-page factoren ligt het iets ingewikkelder. Er zijn speciale tools voor waarmee je deze in kaart kunt brengen. Linkbuilding is een mooi voorbeeld van off-page SEO. Door middel van relevante links van en naar jouw site, wordt de vindbaarheid vergroot. Ogen ze onnatuurlijk, dan pakt Google jou daarop aan door jouw webpage ver onderaan of zelfs niet meer te ranken.