Is jouw bedrijf klaar om LinkedIn-advertenties te gaan gebruiken?

Van Redactie

Als het op B2B-marketing aankomt, zijn er veel redenen om van LinkedIn te houden. Er is geen ander social media platform zoals dit. Waar anders kun je je specifiek richten op belangrijke besluitvormers op basis van de omvang van hun bedrijf, branche en allerlei andere handige criteria? Op LinkedIn delen meer dan 690 miljoen professionals gretig allerlei informatie over zichzelf. Ze komen naar het platform om te leren, te delen en zakelijke kansen te ontdekken. We zin ook een duidelijke stijging in het uitbesteden van hun LinkedIn marketing.

Het is een ideale B2B social media marketing tool

Het enige probleem is dat adverteren voor besluitvormers op LinkedIn lang niet zo eenvoudig is als marketing voor consumenten op Facebook. Dus hoewel LinkedIn-advertenties een droom lijken die uitkomt voor B2B-bedrijven, kan het voor velen moeilijk zijn om al dat potentieel om te zetten in een winstgevende realiteit. In de afgelopen jaren maakte LinkedIn Ads het marketeers alleen maar moeilijker. Het had te kampen met een verscheidenheid aan problemen en beperkingen die het platform een ​​beetje een slechte reputatie hebben bezorgd. Gelukkig heeft het platform een ​​lange weg afgelegd, maar het is nog steeds niet geschikt voor veel bedrijven. Desondanks kiest men ervoor om het LinkedIn uitbesteden aan derde partijen.

LinkedIn Ads een geweldige high-funnel marketingtool voor de social media marketing. LinkedIn-gebruikers bezoeken het platform om te leren, niet om producten of diensten te kopen. Daarom is het geen geweldige plek om met marketing aan de slag te gaan. Wanneer je voor het eerst de marketingtrechter opbouwt en de berichten uitzoekt, kan dit een behoorlijk steile leercurve zijn. Dat is waar, ongeacht met welk platform je begint. Als je begint met LinkedIn-advertenties, gaat het aardige wat kosten. Gemiddeld betalen de meeste bedrijven ongeveer € 4,85 per klik. En dat is voor een klik met een hoge trechter en weinig intentie. Rekening houdend met de gemiddelde conversieratio’s, kun je waarschijnlijk verwachten dat je ongeveer € 76 per conversie betaalt, waarschijnlijk voor het downloaden van bijvoorbeeld een eBook. Ter vergelijking: een conversie in de duurste branche van Facebook – technologiediensten – kost gemiddeld € 47 per conversie. Dat is nog steeds niet goedkoop, maar het is een veel goedkopere manier om je tanden te knippen. Dus als je het maximale uit jouw resultaten op Google Ads, Facebook Ads en andere relevante platforms heeft gehaald, is dat waarschijnlijk een betere plek om je te concentreren. Kun je geweldige resultaten behalen met LinkedIn-advertenties? Ja, maar het blijft een gok.

Aan de andere kant, als je jouw marketingstrategie echt op andere, meer betaalbare platforms heeft gespijkerd, bevindt je je in een uitstekende positie om het meeste uit LinkedIn-advertenties te halen. Je weet hoe je je beoogde klanten moet benaderen en je hebt al de cross-channel setup die je nodig hebt om te profiteren van de klikken en conversies die je via LinkedIn ontvangt.

In deze situatie ben je perfect gepositioneerd om LinkedIn-advertenties te gebruiken om de marketingtrechter te vergroten. Omdat het zo high-funnel is, zal het even duren voordat LinkedIn-advertenties resultaten opleveren, maar als de rest van je marketing lekker meesleurt, kan het een goede manier zijn om dingen uit te breiden en je bedrijf te laten groeien. Je LinkedIn uitbesteden kan daarnaast een nog betere oplossing zijn als het bedrijf over onvoldoende kennis beschikt over het social media marketing platform LinkedIn.

 Categorie: Geen categorie